Andrea Opavská patří mezi nejvýraznější osobnosti současného tance, v poslední dekádě byla výraznou postavou v Lenka Vagnerová & Company. Za výkon v inscenaci Gossip získala nominaci na Cenu Thálie a za výkon v inscenaci La Loba dokonce obdržela jednu z prestižních cen na edinburském festivalu Fringe. Dlouhá léta aktivní kariéry však s sebou přináší i postupnou transformaci do další životní cesty. „Uvědomila jsem si, že propast mezi mnou a nově příchozími tanečníky se zvětšuje a zvětšuje. Začala jsem si říkat, zda je tato propast i pro diváka únosná,“ říká Opavská o svém působení v souboru. Navíc tanečnice v poslední době prodělala kompletní endoprotézu kyčelního kloubu, což také mělo svůj vliv na prozatímní ukončení aktivního vystupování na jevišti. Téma druhé kariéry u nás pokrývá Nadační fond pro taneční kariéru, nicméně s Andreou jsme se více zaměřili na prožívání těchto náročných chvil, na přerod do další životní fáze, na pozitivní i negativní stránky tělesné výdrže a také na to, jakým způsobem lze z nabytých, velmi cenných zkušeností těžit i nadále: „Bylo by smutné se neustále ohlížet zpět. Nová životní etapa nabízí nové možnosti.“
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace