Andrea Opavská patří mezi nejvýraznější osobnosti současného tance, v poslední dekádě byla výraznou postavou v Lenka Vagnerová & Company. Za výkon v inscenaci Gossip získala nominaci na Cenu Thálie a za výkon v inscenaci La Loba dokonce obdržela jednu z prestižních cen na edinburském festivalu Fringe. Dlouhá léta aktivní kariéry však s sebou přináší i postupnou transformaci do další životní cesty. „Uvědomila jsem si, že propast mezi mnou a nově příchozími tanečníky se zvětšuje a zvětšuje. Začala jsem si říkat, zda je tato propast i pro diváka únosná,“ říká Opavská o svém působení v souboru. Navíc tanečnice v poslední době prodělala kompletní endoprotézu kyčelního kloubu, což také mělo svůj vliv na prozatímní ukončení aktivního vystupování na jevišti. Téma druhé kariéry u nás pokrývá Nadační fond pro taneční kariéru, nicméně s Andreou jsme se více zaměřili na prožívání těchto náročných chvil, na přerod do další životní fáze, na pozitivní i negativní stránky tělesné výdrže a také na to, jakým způsobem lze z nabytých, velmi cenných zkušeností těžit i nadále: „Bylo by smutné se neustále ohlížet zpět. Nová životní etapa nabízí nové možnosti.“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?