Josef Bartoš ma opäť vyzýva, či by som nenapísala niečo o dianí okolo nášho ministerstva kultúry a Fondu na podporu umenia (FPU).
Katarína Zagorski
Katarína Zagorski (predtým Katarína Mojžišová) vytvorila umelecképrojekty a spolupráce v tanci, divadle a performancii. Choreografovala pre tanečné školy a kolektívy, krátky film a televíziu.
Sedem rokov pôsobila v Írsku ako nezávislá tvorkyňa a hosťujúca pedagogička na University of Limerick. Jej práce boli uvedené na Mamuska Nights, Framemakers Symposium, Excursions Performance Festival, Dublin Fringe Festival, Have U-Met-Nosti Festival, Dublin Dance Festival, Tulca Festival of Visual Arts, RTÉ Television a sú zastúpené v zbierke The National Dance Archive of Ireland.
Je absolventkou Vysokej školy múzických umení v Bratislave a držiteľkou medzinárodných grantových ocenení.
V súčasnosti žije na Slovensku, jej projekty uviedli divadlá Aréna, Stoka, Štúdio 12, A4, festivaly Bratislava v pohybe, Nu Dance Fest, Kiosk a Dni tanca pre vás.
O tanci písala pre Denník N, Denník SME, Hudobný život, Taneční zónu, Vlnu, Tanec, Tempo a Vienna Revue.
Texty autora
Pozor, prichádza očista slovenskej kultúry (hádam z nej niečo ostane)
Vraj aj v českých médiách sa dalo prečítať, ako si Andrej Danko, predseda Slovenskej národnej strany, aktuálne opäť v parlamente, predstavuje kultúru: „Nemyslím si, že máme mať v balete tanečníka z Kórei alebo dirigentov zo zahraničia, keď máme umelcov na Slovensku."
Večer moderného tanca – Malakhov vábi na Nureyeva
Pandémia stále nekončí, a tak súbory štátnych divadiel svoju prácu streamujú, k čomu im ministerstvo kultúry SR vytvorilo portál navstevnik.online.
Naši umelci na zahraničných festivaloch reprezentujú krajinu, ktorá o nich nemá ani potuchy
Vychytený britský choreograf Hofesh Shechter minulý rok v rozhovore prezradil, že tanečníci, ktorí si o sebe myslia, že sú skvelí, sa mu zdajú nudní.
Maja Hriešik: „Nebudeme sa tváriť, že sme niečo iné, než sme.“
Režisérka, dramaturgička a moderátorka Maja Hriešik stojí za projektami, ktoré transportujú našu scénu na oči odbornej, širokej a čoskoro aj zahraničnej verejnosti.
Bratislava v pohybe – Trištvrtehodinové sólo pre dvadsaťpäť stoličiek
Dvadsiaty tretí ročník medzinárodného tanečného festivalu Bratislava v pohybe ponúkol tutovku aj konceptuálny vtip či metaforickú performanciu.
Putin, požiar a ukradnuté posledné miesto – Pocty a pády tanečného sveta uplynulej sezóny
Keď sa na začiatku sezóny roznieslo, že v pražskom Stavovskom divadle vystúpi 71-ročný Michail Baryšnikov, dosť sme závideli. No už o pol roka sme mohli dýchať rovnaký vzduch ako táto ikona priamo u nás...
Železná opona definitívne padla – Michail Baryšnikov patril dve noci divákom SND
Jeden z najväčších baletných umelcov našich čias, prvý frajer, čo v Bielych nociach otočil jedenásť piruet, a posledný frajer Carrie Bradshaw v seriáli Sex v meste...
Projekt pODPORa aneb Neznášam tie slová
Absencia stáleho priestoru pre súčasný tanec v Bratislave už hodnú chvíľu spôsobuje využívanie čoraz podivuhodnejších miest, ako je to aj pri uvedení projektu pODPORa choreografky Marty Polákovej v Tanečnom divadle IFJÚ SZÍVEK.
Nerozhodný Dual v Bratislave
Príchod na premiéru tanečného predstavenia Dual v Mestskom divadle P. O. Hviezdoslava je tajomný. Do divadla vstupujeme cez služobný vchod, zákulisím prejdeme do jeho verejnej časti, kde si v regulérnych šatniach odložíme kabáty a vraciame sa zákulisím späť sadnúť si priamo na javisko.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero