Ve dnech 23. až 26. února 2012 proběhne v Drážďanech jubilejní desátá Německá taneční platforma (Tanzplatform Deutschland), přední festival současného tance v Německu. Velká většina představení se odehraje v prostorách uměleckého centra Hellerau, místa, které je možná více než kterékoli jiné divadlo v Německu synonymem pro inovace a pohyb. Právě zde před více než sto lety založil Émile Jaques-Dalcroze svou školu rytmiky, Adolphe Appia vytvořil prototyp otevřené scény, Alexander von Salzmann vyvinul svůj převratný a legendární systém jevištního svícení a Heinrich Tessenow navrhl působivou architekturu, vycházející z nápaditého využití rovnováhy a symetrie. Na rozdíl od předchozích let není program Německé taneční platformy 2012 určen pouze porotou festivalu. Jeho spolupořadatelé vůbec poprvé oslovili také některé soubory s mezinárodním renomé, jako jsou například The Forsythe Company, Constanza Macras / Dorky Park, Meg Stuart / Damaged Goods nebo Sasha Waltz & Guests, které patří mezi nejuznávanější a nejvlivnější představitele německého tanečního divadla. Porotou vybraných deset choreografií potom tvoří pestrý průřez téměř všemi styly a formáty, jež současná německá taneční scéna nabízí. Dalších deset choreografů potom dostane příležitost předvést svou práci v rámci nově uvedených “Pitching sessions”. Součástí doprovodného programu je také další novinka, premiéra složená z choreografií Williama Forsythe v podání tanečníků Semperoper Ballett. Návštěvníkům se tak jednak otevírá možnost navštívit světoznámou Semperoper, současně s tím jde také o krok ze strany pořadatelů, jak dále rozšířit žánrovou nabídku festivalu o balet. Německá taneční platforma je nejvýznačnější fórum současného tance v Německu. Od roku 1994 přináší každé dva roky přehled aktuálních trendů a novinek na německé taneční scéně. Zdroj: www.tanzplattform2012.de
Německá taneční platforma je za dveřmi
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Zuska tvoří pro svou vlast – slovy i v tanečních metaforách
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 10 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 10 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 12 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 24 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace