Národní divadlo Brno totiž požaduje vstup pro některé novináře za plnou cenu, když se zredukoval premiérový protokol a zařazeni do něho byli jen „vyvolení“. Jen oni mají privilegium vstoupit do divadla za symbolické vstupné.
Je třeba podotknout, že na nové produkce novináři nemíří zbůhdarma, ale jejich úkolem je představení kriticky reflektovat. Nic naplat, je to zkrátka jejich práce. Mnohé soudy přirozeně vyvolávají rozličné reakce. Nicméně pokud přiznáváme pluralitu myšlenkových pochodů v rámci distingovaně vyslovené kritiky ctící pravidla novinářské etiky, není důvod dělat personální selekci a vymezovat se vůči těm, jejichž texty popouzejí. Inu, jak napsala jedna divadelní kritička: „Přijmout kritiku je součást talentu.“
Nasnadě je pak otázka, co bylo kritériem pro výběr VIP person, novinářů, kteří mají vstup na premiéry dotčeného divadla zaručen. Ti zbývající nechť si poradí.
Přiznejme si, že takovéto zavádění nových móresů podezřele zavání cenzurou a nevěstí nic dobrého… Cenzura do toliko proklamovaného volání po názorových výměnách mezi umělci, kritiky a diváky, ať jsou jakkoli bolestné, do demokracie opravdu nepatří.
Další sloupky si můžete přečíst ZDE.
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?