Poslední pondělní podvečer v závěru měsíce června patřil v Alfredu ve dvoře studentům druhého a čtvrtého ročníku katedry nonverbálního divadla Hudební akademie múzických umění v Praze.
Tereza Marková
Tereza Marková v současné době studuje bakalářský obor Divadelní vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Zajímá se a píše zejména o fyzickém divadle, pantomimě a klaunérii.
Texty autora
MIME MISSION – Mise splněna!
V posledních pár letech lze s potěšením sledovat zvýšenou aktivitu především v oblasti nonverbálního divadla a pantomimy. Během dvou měsíců se navíc uskupení Mime Prague podařilo vyprodukovat hned dva festivaly.
MEA CULPA – „Who gave you freedom?“
Divadelně pohybový nezávislý soubor Divadlo Continuo jistě netřeba čtenářům Tanečních aktualit rozsáhle a detailně představovat. Svou tvůrčí poetikou spletenou ze synkreze žánrů pohybového divadla, loutkového...
L'Avventura – Když záleží na úhlu pohledu
Multifunkční prostor Jatek78 je sice domovskou scénou hned tří českých souborů, ale je samozřejmě nakloněný i zahraničním produkcím. V říjnovém programu se tak naskytla možnost zhlédnout představení L'Avventura v podání Clunker Circus.
Za dveřmi 2017 – Variace na cirkus a loutky
Termín divadelní prázdniny už dlouhou dobu není tak striktní, jako tomu bývalo dříve.
Prague Nonverbal 17 – Slovo, emoce, akce… Klaun!
Ve středu 24. května 2017 se uskutečnila dvě velmi zajímavá představení v rámci mezinárodního divadelního festivalu Prague Nonverbal 17. Ten den se přehlídka přelamovala do své druhé poloviny a divákům nabídla večer plný pantomimy a klaunerie.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace