Tak by mohl znít podtitul představení Goldbergovy variace švédské Kompani Giraff v režii kouzelníka Axela Adlercreutze, v dramaturgii cirkusové umělkyně Viktorie Dalborg a v podání Clémence de Felice a Filipa Zahradnického.
Roman Horák
Roman Horák je klaun, mim, herec, pedagog. Absolvent katedry Pantomimy ( 2001 – 2007 ) na pražské HAMU.
V letech 2004 – 2012 byl členem mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni pod vedením Viliama Dočolomanského, se kterým získal řadu významných českých a mezinárodních cen, mimo jiné hlavní cenu Alfréda Radoka ( 2006 ) anebo Fringe First Award ad.
Spolu s Robertem Jančem založil klaunský soubor Squadra Sua ( 2004 ), který je výrazným klaunským souborem české scény nonverbálního divadla, se kterým vytvořil řadu pouličních představení s hrdinskou tématikou (Soldates, Bomberos ad…) anebo celovečerní klaunské inscenace Handicops ( spolupráce s Ami Hattabem, Aitorem Basauri ), Monstera Deliciosa ( Petr Jarčevský ), které se zabývají absurditou lidského bytí a hranicí důstojnosti prostřednictvím klauna.
Spolu s uznávaným belgickým klaunem Josem Houbenem a s Veronikou Riedlbauchovou vytvořila Squadra Sua celovečerní klaunskou inscenaci Přecházení ( premiéra 8.6.2019 – Jatka 78 ).
Protože Roman vyrůstal v Německu, tak se zajímá o otázky identity a vytvořil společně s Phillipem Schenkerem a se Svenem Ofnerem v roce 20181. Česko-německý konkurenční kabaret (Divadlo Na Zábradlí), který se věnuje česko-německé dvojkulturnosti a tématice českých a německých traumat či pocitů méněcennosti.
V rámci tvůrčí a pedagogické činnosti se Roman zabývá okamžikem nepředvidatelnosti a principem hry a zaměřuje se na rytmus a muzikálnost pohybu.
Od roku 2010 je Roman interním pedagogem na Katedře nonverbálního divadla HAMU a vedl workshopy a tvůrčí projekty po celém světě.
www.dasthema.cz
www.squadrasua.cz
www.zdravotniklaun.cz
Texty autora
Cirkopolis aneb Jeden festival, dva světy
Již tradiční mezinárodní festival Cirkopolis opět představil nejlepší české a mezinárodní tvůrce v oblasti současného cirkusu. Jak rozdílní mohou být, ukázala dvě představení, která se odehrála v druhý festivalový den letošního ročníku.
Cirkopolis: Rollercoaster, Tricot, Instante – Steampunkový žonglouragán
Wes Peden otevřel s představením Rollercoaster 9. ročník festivalu Cirkopolis v duchu adrenalinové jízdy na světélkující horské dráze. Abstraktní zvuky a poezie tradiční matějské pouti se setkávají s barvami a optikou laser game a steam punku v kombinaci se špičkovými žonglérskými výkony.
Robot Radius – Proceed Transformation?
Premiéra nové inscenace Robot Radius v režii Miřenky Čechové, v interpretaci famózního Radima Vizváryho a za doprovodu hudebního virtuóza Michala Pavlíčka, je v mnoha ohledech zlomovým bodem.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace