Weber byl příkladem neutuchajícího zaujetí pro svůj obor a píle, díky kterým se jako autodidakt vypracoval v mimořádně herecky a technicky zdatného mima, který na jedné straně plnil požadavky svého uměleckého šéfa, na druhé byl schopen samostatně přemýšlet a tvořit. Ke konci jeho éry v Praze jej už Ladislav Fialka povýšil do role spolupracujícího dramaturga a režiséra, ale Richard Weber se v sedmdesátých letech rozhodl pro vlastní cestu uměním pantomimy. V roce 1975 spoluzaložil se švýcarským klaunem a mimem Dimitrim proslulé učiliště Scuola Teatro Dimitri ve Versciu (kanton Ticino). Zde budoval postupně svůj osobitý pedagogický systém usilující o univerzální tělesnou průpravu divadelních umělců včetně svých specialit – umění pantomimy a masky. Ve vedoucí funkci uplatňoval rovněž v řadě školních a veřejných představení s pozoruhodným úspěchem své dramaturgické a režijní představy, které vyústily v tzv. cartoons (komické výstupy s maskou) a v cyklus mimicko-akrobatických představení Variété, jež předcházela dnes tak oblíbenému směru nového cirkusu. Patřil k vzácným typům umělců, kteří se s postupujícím věkem snažili zanechat budoucím generacím také svůj pedagogický odkaz. Vychoval v něm několik budoucích pedagogů, posléze jej přes ochromující tělesný neduh formuloval písemně s pomocí své asistentky Sary Bocchini. Česká umělecká veřejnost se chovala v průběhu let z nejrůznějších důvodů k jeho odkazu dost macešsky, Weber však na svůj domov nezapomínal a byl laskavým hostitelem řady českých umělců a teoretiků. Někteří z nich – Ctibor Turba, Martin Sochor a v současné době Pavel Štourač z divadla Continuo – působili a působí s úspěchem ve Scuola Teatro Dimitri jako pedagogové.
Richard Weber zemřel – několik dní před svými 85. narozeninami – ve spánku na klinice Varine nedaleko Locarna 23. ledna 2017. Čest jeho památce.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace