Balet Národního divadla Brno přichází s novou premiérou věnovanou módní ikoně Coco Chanel
Choreograf Mário Radačovský připravil balet o ženě, která změnou šatníku moderní ženy převrátila svět módy vzhůru nohama.
Choreograf Mário Radačovský připravil balet o ženě, která změnou šatníku moderní ženy převrátila svět módy vzhůru nohama.
Pro profesionální tanec je zdraví základní podmínkou výkonu a tvorby. Téma dosud často opomíjené otevírá nová studie NFTK pod názvem Úrazy a nemoci z povolání u profesionálů a profesionálek v oblasti pohybových umění.
Přítomnost primabaleríny Anastasie Matviienko, emeritní první sólistky Mariinského divadla v Sankt Petěrburgu, je pokračováním úsilí uměleckého šéfa...
Letošní ročník festivalu Dance Brno, který od roku 2019 pořádá Národní divadlo Brno jako bienále, se od předchozích programově zásadně liší.
Je to již pět let, co nás v osobě Pavla Šmoka opustila česká choreografická legenda. Proto se Balet NdB rozhodl věnovat zářijový premiérový večer právě jemu.
Poslední uskutečněnou premiérou baletní sezony bude i přes všechny těžkosti způsobené koronavirovou pandemií dílo renomovaného evropského choreografa Edwarda Cluga Radio and Juliet.
Na včerejší tiskové konferenci představil ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser, umělecký šéf Baletu NdB Mário Radačovský a dramaturg Karel Littera události, které v brněnském Baletu proběhnou v následujících měsících.
V brněnském Mahenově divadle hostoval baletní soubor Štátného divadla v Košicích s představením Anna Karenina. Režisérem a choreografem tohoto titulu je Kirill Simonov.
Národní divadlo Brno ozdobilo svůj repertoár klenotem klasického baletu, Spící krasavicí. Pro Brno ji nastudoval uzbecký choreograf Bachram Maripovič Juldašev, který ji inscenoval již předtím v Bratislavě v roce 2002.
„Každý kulturní člověk ví nebo alespoň tuší, co je Labutí jezero. Balet baletů, nejznámější a nejslavnější baletní dílo, synonymum ke slovu balet.“
Březen a duben patří mezi měsíce, kdy se na každém kroku setkáváme na kulturní scéně s bilancováním, udílením řady diváckých či odborných cen, ať už je to předávání Oscarů, Český lev, ceny TýTý, Magnesia Litera, ceny Divadelní kritiky (do loňska Ceny Alfréda Radoka) či Ceny Thálie. Na tuto tradici navázalo i Národní divadlo Brno vyhlášením divácké ankety o nejúspěšnější umělce a inscenace uplynulé sezony.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace