Během pandemie se tanec převtělil do mnoha různých forem. Tanečníci, kteří nemohli vystupovat před živým publikem, začali zkoumat alternativní formáty jako například psaní dopisů, tanec v prázdných muzeích, či vzájemnou výměnu tanečních partitur. Pořádali veřejné pochody nebo předávali instrukce divákům, kteří podle nich mohli tančit a tvořit.
Diskuzí bude provádět Hild Borchgrevink, která upřesňuje: „Pandemie s sebou přinesla řadu omezení jak pro tanečníky, tak pro taneční kritiky a festivaly. A jelikož omezení nakonec přetrvávala měsíce a dokonce roky, v určitém okamžiku všichni tito umělci a odborníci z praxe začali dané limity zkoumat a přijímat: Může být představením řada dopisů? Může mít taneční kritika podobu sdíleného čtení, může se ztráta pojmu o čase a vzájemné odcizení přeměnit do nových forem vzájemné výměny a spolupráce v době karantény? Těším se, až nové strategie probereme s odborníky z oboru v rámci naší panelové diskuze.“
První veřejná diskuze projektu, která se uskutečnila v červnu, se věnovala zážitkům tanečních kritiků z období pandemie. Diskuze a workshop, které proběhnou letos na podzim, budou dále rozvíjet téma Taneční kritika v době koronaviru. Událost proběhne online formou v rámci mezinárodního festivalu současného tance, nového cirkusu a pohybového divadla MOVE Fest Ostrava.
Aktuální informace sledujte na stránce události: https://fb.me/e/zk0HNOlo
Registrujte se ZDE.
Moderuje:
Hild Borchgrevink (NO) je spisovatelkou, umělkyní, redaktorkou a v současnosti také posluchačkou doktorského studijního programu na Norské hudební akademii. Píše o hudbě a hudebním divadle pro deník Dagsavisen a Scenekunst.no. Získala titul Master of Fine Arts v oblasti umění a veřejného prostoru na Národní akademii umění v Oslu, magisterský titul v oboru muzikologie, a ekvivalent bakalářského titulu v oblasti kreativního psaní a kritiky performativního umění. Byl redaktorkou deníku Scenekunst.no a má zkušenosti také jako projektová vedoucí na festivalech současné hudby, jako například Nordic Music Days a Ultima.
Hosté
Ka Bradley (UK) je redaktorkou společností Penguin Classics a Penguin Press, a zástupkyní šéfredaktora v Springback magazine. Její divadelní a taneční recenze se objevily v magazínech Observer, Time Out, The Stage a Exeunt.
Mette Edvardsen (NO) je choreografka a performerka. Zatímco některá její díla zkoumají formáty jako jsou video, knihy a psaný projev, jejím hlavním zájmem je jejich vztah k performativnímu umění coby praxi a situaci. Ve rámci jejího projektu Time has fallen asleep in the afternoon sunshine se skupina lidí naučila nazpaměť knihy vlastního výběru. Spolu pak mohou vytvořit jakousi knihovnu skládající se z živých knih, jejichž čtení se odehrává jako blízká osobní setkání, během kterých „knihy“ recitují svůj obsah čtenáři. Časem se projekt vyvinul v knihkupectví, nakladatelství a do formátu výstav, workshopů, přednášek a diskuzí, a konečně také v knihu, která vyšla letos v létě v nakladatelství Mousse Publishing.
Jana Ryšlavá (CZ) je performerkou, choreografkou a dramaturgyní. Studovala na Katedře tance Akademie múzických umění v Praze a na Salzburh Experimental Academy of Dance. Je zakladatelkou a uměleckou ředitelkou platformy Move v Ostravě, která mimo jiné organizuje také mezinárodní festival současného tance, nového cirkusu a pohybového divadla v Ostravě, Valašském meziříčí a Košicích.
Lucie Hayashi (CZ) je taneční kritičkou, projektovou manažerkou a zabývá se výzkumem v oblasti umění. Vystudovala magisterský a doktorský program v oboru Taneční věda na Akademii múzických umění v Praze a rovněž získala magisterský titul v oboru Japanistika na Karlově univerzitě v Praze. Je spoluzakladatelkou a redaktorkou online magazínu Taneční aktuality, kde pravidelně publikuje. Vyučuje taneční management a působí jako vedoucí Katedry tance na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze. Je také členkou rady profesních organizací a dotačních komisí pro tanec a pohybové divadlo v České republice.
Zdroj: Tisková zpráva
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace