Marta Trpišovská Vodenková je zkušená choreografka a taneční pedagožka. K Tvrdému froté říká: „Inspirací nám byly požitky a noční můry, dvě protichůdné a extrémní emoce a situace - téma, které bylo studentům blízké. V rámci procesu tvorby se studenti ocitli v rolích kreativních tanečníků, kteří dávají základ pohybovému slovníku celého díla.”
Konzervatoř Duncan centre se zaměřuje na současný tanec, velká pozornost je věnovaná rozvoji tvůrčího potenciálu každého studenta. Studenti spolupracují s renomovanými domácími i zahraničními choreografy a tvoří vlastní díla.
Projekt třetího ročníku, jehož výsledkem je představení Tvrdé froté, je první významnou zkušeností studentů tohoto ročníku s profesionální praxí tanečníka a výsledky této práce rozhodně stojí za pozornost nejen pro osvěžující energii mládí, ale i pro uměleckou hodnotu děl vytvořených před Martou Trpišovskou Vodenkovou tvůrci jako Jiří Bartovanec, Kateřina Stupecká nebo Lenka Kniha Bartůňková. Ve vyšších ročnících pak studenti konzervatoře tvoří s věhlasnými choreografy jako Simone Sandroni nebo Eulalia Ayguade.
Marta Trpišovská Vodenková absolvovala Konzervatoř Duncan centre, studijní pobyt na Brighton University – obor tanec s vizuálním uměním a HAMU - obor taneční věda (2009). Od roku 2000 se začala intenzivně věnovat vlastní choreografické tvorbě, kterou prezentovala v České republice, Rakousku, Německu, Holandsku, Anglii, Číně a Makedonii. Je spoluzakládající členkou sdružení NANOHACH, spolupracovala s Divadlem bratří Formanů. Během své kariéry získala II. a III. cenu v Mezinárodní choreografické soutěži Cena Jarmily Jeřábkové a byla vícekrát nominována na Cenu SAZKY. V současné době spolupracuje s SE.S.TA - Centrum pro choreografický rozvoj na uměleckých projektech se vzdělávacím přesahem.
Zdroj: Konzervatoř Duncan centre
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?