Během zkoušení si autorky začaly říkat Spice mothers... a to právě ve chvíli, kdy na okamžik zapomněly, že jsou matkami, manželkami, milenkami, vzdělanými ženami, umělkyněmi, feministkami, organizátorkami kulturního života, koučkami a taky třeba kuchařkami, a nechaly se unést čistou dětskou hravostí, která je důležitým stavebním kamenem nejen celého představení, ale i nekonečného zdroje tvořivosti a s ní spojeným hledáním nových forem fungování společnosti.
„Chtěla bych jednou kráčet po městě, které vypadá jako jedno velké hřiště pro děti a dospělé. S pravidly, respektující a inspirující, bez plotů a branek. Stavím si ho zatím z drobků ve vlastní kuchyni. I když tam to jde nejhůř.“ Anna Línová
„Hledám širší využití tance jako umělecké formy pro společnost a život s přesvědčením, že pohyb a taneční projevy jsou nástroji komunikace, pohody těla i mysli s možnostmi a respektem k osobním potřebám“. Barbora Látalová
„S prvním úderem srdce je hudba přítomna v každé lidské bytosti. Stačí ji jen následovat.“ Anna Romanovská
„Zlomu v zemském povrchu často předchází trhliny. Jedním ze způsobů, jak aktivizovat společnost ke změně, je zapojit ji do aktivních komunit, v nichž vedle mezioborového dialogu probíhá především společná tvůrčí činnost. Cílem uměleckého projektu Neényi je umožnit tuto společnou tvůrčí zkušenost účastníkům z různých věkových i životních období a stát se tak jednou z trhlin, které spolu s dalšími mohou postupně vést k pozitivní sociálno-ekologické transformaci. V projektu Neényi jsou umělci společně s diváky a prostředím v emancipačním tvůrčím dialogu, který je prototypem narušování hierarchických, patriarchálních struktur společnosti, jako i antropocentrického pohledu na svět.“ Marika Smreková
Zdroj: Ostružina z.s.
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?