„Vzhledem ke zdravotním problémům Cayetana Sota jsem v případě Carmen musel přistoupit ke změně choreografa, kterým se stal uznávaný a velmi zkušený italský choreograf Giorgio Madia. Jsem velmi rád, že moji nabídku přijal a je ochoten vytvořit pro náš soubor zcela novou a originální choreografii. Bude to jeho první spolupráce s Baletem Moravského divadla. Jsem přesvědčen, že v kombinaci s Bolerem vznikne velmi zajímavý a neotřelý večer a naši diváci se tak rozhodně mají na co těšit,“ uvedl Jan Fousek.
V inscenačním týmu Carmen tak dochází i k obměně výtvarníka scény a kostýmů, kterým bude Domenico Franchi, asistentem choreografa pak bude Duilio Ingraffia. Giorgio Madia se kromě choreografie věnuje také režii, light designu a scénografii. Po ukončení aktivní kariéry se stal baletním mistrem v toskánském baletu ve švýcarském Baselu a Berlíně. Později se stal uměleckým ředitelem baletu Teatr Wielki v Łodzi a baletním ředitelem a hlavním choreografem ve Wiener Volksoper. Seznam jeho prací, na nichž se podílel jako režisér a choreograf v rámci významných evropských baletních a operních scén, je rozsáhlý. Jedná se o klasické tituly jako Louskáček, Labutí jezero a Romeo a Julie; dále o autorské koncepty Alenka v říši divů, La Dolce Vita, Petr Pan, Don Juan a mnohé další.
„Smyslnost, vášeň, víra a smrt — kouzlo kreace Rodiona Ščedrina na CARMEN George Bizeta spočívá ve spojení nejdramatičtějších prvků s dechberoucí hudbou plnou magických momentů. Odtud beru inspiraci k vytvoření živé sekvence jednotlivých obrazů. Dynamickým splynutím hudby, výrazového projevu interpretů a kinetických možností dekorace, světel a kostýmů, usiluji o vytvoření něčeho mimořádného,“ prozradil svá východiska choreograf a režisér Giorgio Madia, který se v olomoucké inscenaci postará také o light design. Premiéra se uskuteční v plánovaném termínu 14. dubna 2023.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?