Nápad ředitelky Romany Lisnerové – dát studentům živou zkušenost se soudobými choreografiemi od světoznámých tvůrců – podpořila i umělecká rada školy, jejímž členem je právě i Jiří Bartovanec. Ten se do angažmá německé choreografky dostal před 17 lety ještě jako student a po mnoha letech u ní nyní působí nejen jako tanečník, ale také jako rehearsal director. Sasha Waltz v současnosti pozměnila (přesněji rozšířila) své působiště, a do konce roku 2020 vede mimo jiné berlínský státní balet. Právě sem si ze své domovské skupiny přizvala Jiřího Bartovance, aby jí asistoval při tvorbě nové inscenace Symphony 2020. Z tohoto projektu si nyní Bartovanec „odskakuje,“ aby si zopakoval práci se studenty.
Krátkodobým působením na konzervatoři Duncan Centre totiž navazuje na předešlou spolupráci se školou. V jednom z dřívějších projektů nastudoval s konzervatoristy Stravinského Svěcení jara a podařilo se mu s nimi vycestovat také do New Yorku. Mladí tanečníci zaujali natolik, že je newyorská choreografka Yoshiko Chuma dokonce přizvala do svého nového projektu.
Práce na Kreatur tak bude pro mladé pražské tanečníky (5. a 6. ročník) další jevištní zkušeností, která je více přiblíží reálné taneční scéně. Asistujícím pedagogem, který již nyní vede přípravné zkoušky je Dora Sulženko Hoštová a dále jím bude Jan Razima, student HAMU. Toto dílo mělo premiéru v červnu 2017 a od té doby bylo uvedeno při 90 reprízách po Evropě i v USA. Nosnou myšlenkou díla je transformace zla, sonda do temných stránek společnosti i síla jedince. Kostýmy vytvořila módní návrhářka Iris van Herpen.
Zdroj: Konzervatoř Duncan Centre
Jiří Bartovanec nastuduje se studenty Konzervatoře Duncan Centre choreografii Sashy Waltz
Počátkem března budou mít studenti pražské Konzervatoře Duncan Centre příležitost seznámit se s jednou z nejnovějších choreografií Sashy Waltz. Inscenaci Kreatur přiváží do ČR jeden z jejich tanečníků a spolupracovníků Jiří Bartovanec. V týdenním workshopu budou mít studenti možnost zažít si tuto choreografii na vlastní kůži. Nikoli však jako diváci, ale přímo jako protagonisté. Škole se podařilo získat svolení k nastudování díla, které v originále tančí 14 tanečníků. Work-in-progress proběhne v pátek 13. března od 15 hodin v budově Konzervatoře Duncan centre.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?