Vzhledem k opatřením související s pandemií Covid-19 se autorky rozhodly divákům místo divadelního záznamu prezentovat taneční film. „Vrány byly vytvořeny do specifického prostoru s cílem poskytnout divákovi zážitek, který je kamerou nepřenosný. Proto jsme se rozhodly vytvořit speciální verzi, které říkáme taneční film, a prostřednictvím kterého, doufáme, bude moct divák nasát atmosféru, která je pro Vrány zcela zásadní. Díky tomu, že film pracuje se střihem apod., neprozradíme vše a věříme, že film naopak naladí diváky tak, že se budou na fyzické setkání a performance ještě více těšit,“ říká Andrea Vykysalá.
Vztah mezi vránami a člověkem je zcela unikátní. Vrány se většinou lidem vyhýbají, s lidskou společností se nemísí, a přesto nám rozumí velmi dobře. Často nás bedlivě sledují zpovzdálí a ví o nás mnohem více než víme o jejich světě my.
„Vrány jsou pro nás inspirací z několika důvodů. Jejich obraz je zcela nezaměnitelný, objevuje se v různých podobách už od pradávna. Jsou úzce spojeny s lidovou kulturou, pověrami a zvyky, což nás hodně zajímá. Jsou symbolem smrti, ale zároveň i života - jsou tedy takovým symbolem celého životního koloběhu, který se nikdy nezastaví. Na tomto tématu nás baví právě ta mnohovrstevnatost,‘‘ uvádějí shodně k novému projektu autorky.
Zdroj: Holektiv
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace