V druhém programu juniorského souboru Balet NdB tentokrát dominuje ženský tvůrčí element. V podání tanečníků souboru se divákům představí tři původní choreografie Margaréty Štofčíkové ze Slovenska a domácích členek souboru Baletu NdB Barbory Bielkové a Rie Mority. Témata biblická a snová nebo malý manifest dětství za doprovodu hudby skladatelů Antonia Vivaldiho, Alessandra Marcella nebo Kishi Bashi.
Příběh Adama a Evy je většinou spojován s křesťanským náboženstvím, protože se jedná o starozákonní příběh o stvoření lidské bytosti. Adam a Eva nebyli schopni dodržet jediné pravidlo, které jim Bůh uložil, a ochutnali zakázané ovoce. A tato slabost lidských bytostí, která střídá touhu s pokušením, přetrvává v lidech dodnes.
„Boj s pokušením a touhou je věčným tématem. Ve své choreografii bych se chtěla prostřednictvím tohoto biblického příběhu k tomuto tématu vyjádřit. Domnívám se totiž, že ona slabost, se kterou bojovali první lidé Adam a Eva, přetrvává v člověku dodnes,“ říká choreografka a členka souboru NdB Rie Morita.
Taneční představení o snu s názvem REM je inspirována nejen sny samotné choreografky, ale také obrazy René Magritta či myšlenkami polského umělce Stanisława Ignace Witkiewicze. Ve světě snů se může stát cokoliv. A často to jediné, co nám ze snů zůstane, je pocit, který přesto, že je silný, nelze formulovat slovy.
Choreografie Pampúšik je malým manifestem dětství. Hlavní roli ztvárňuje lidská loutka, kterou postupně naplňuje zklamání. Tak, jako se v každém z nás od dětství postupně objevuje a nepozorovaně proklouzává do našeho bytí s přicházejícím dospíváním a životní rutinou. Představení láká k vystoupení z „dospěláckých“ životů a hraní si.
První sezóna juniorského souboru Balet NdB 2 je za svojí polovinou. V příští sezoně se diváci mohou těšit opět na dva nové programy, které budou uvedeny v říjnu a březnu na prknech divadla Reduta.
Zdroj: divadlo.cz
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?