Tanečník a pedagog Ondřej Boháč se narodil 12. února 1969 v Praze. Tanci se začal věnovat v Lidové škole umění v Praze-Břevnově, posléze nastoupil do baletní přípravky Národního divadla, kde se vzdělával pod vedením zkušených pedagožek Nadi Sobotkové a Dagmar Špryslové. Poté zahájil studia na Hudební a Taneční škole v Praze (dnešní Taneční konzervatoř hl. m. Prahy), kde v roce 1987 zdárně absolvoval. V sezoně 1987/1988 nastoupil angažmá v pražském Národním divadle. Vojenskou službu strávil v Armádním uměleckém souboru Víta Nejedlého a v sezoně 1990/1991 se vrátil do souboru ND v Praze. Zde ztvárnil mnoho rolí, například Kyvadlo v Popelce (1994), Bienstocka v Někdo to rád… (1994), sólo v Řece a Divertimentu op. 15 ve večeru Amerikana (1995), Řidiče/Smrt v Isadoře Duncan (1998), Gremina v Oněginovi (1999) či Vlka Rámu v Mauglím (2000). V letech 2003 až 2006 působil ve funkci baletního mistra a zároveň interpreta v baletu Divadla J. K. Tyla v Plzni. V současné době spolupracuje s Baletní školou Pirueta.
Oslavenci přejeme všechno nejlepší, mnoho radosti a štěstí do dalších let!
Zdroje:
Archiv Národního divadla v Praze
Baletní škola Pirueta: https://pirueta.cz/portfolio/bohac/
HOLEŇOVÁ, Jana. Český taneční slovník: tanec, balet, pantomima. Praha: Divadelní ústav, 2001. ISBN 80-7008-112-0.
Ondřej Boháč slaví
Tanec
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
dnes
Roman Zotov-Mikshin
O naší nové práci vím svoje - rozhodně si nemyslím, že nemá prostor k vylepšení, nacházíme se na ploše experimentálního…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
před 9 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 17 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 17 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 20 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Marie Puchernová
Milý Romane, děkuji za Vaši reakci na mou recenzi i debatu, která kolem ní vznikla pod Vaším facebookovým příspěvkem.…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr