Australský balet spustil začátkem dubna platformu At Home with Ballet TV, prostřednictvím níž nabízí vždy jedno představení za dva týdny. „Kouzlo baletu je silné. Může vás přenést z obýváku do lesů, zámků a k hvězdným oblohám. Pomůže vám zapomenout na starosti a pocítit svobodu nespoutaných skoků a elevací,“ uvádí taneční těleso svůj projekt. „V průběhu staletí byl balet vždy nejlepším únikem za těžkých časů. Ačkoliv jsou divadla zavřená, chceme vám zprostředkovat tento dar.“ The Australian Ballet nabízí do pátku 17. dubna ke zhlédnutí Spící krasavici v nastudování Davida McAllistera, kterou následně vystřídá Popelka. Ta bude k dispozici až do 1. května.
Na pouhých 48 hodin zveřejňuje některá představení jako video na vyžádání Hamburský balet, a to vždy dvakrát za sebou, s odstupem devíti dnů. Představení Saint Matthew Passion bude k dispozici od 18. dubna v 16.30 následujících 48 hodin. Dáma s kaméliemi pak bude dostupná ve stejný čas od 16. dubna, a poté znovu od 25. dubna. Německá scéna nabízí také virtuální výuku s tanečnicí Madokou Sugai či ukázky z představení, která musela být zrušena.
Do pátku 17. dubna bude přímo na stránkách San Francisco Ballet představení Anima Animus z roku 2018. Představení má být „fyzickým, emocionálním, virtuózním a lidským zážitkem.“ Choreografie stojí na kontrastech, přičemž tím zásadním je, jak název napovídá, koncept animy a anima, jak je chápal Carl Gustav Jung. Také některé baletní kroky se staly ryze ženskými či ryze mužskými archetypy, s nimiž si tvůrce David Dawson různě pohrává.
V neposlední řadě zpřístupní slavný soubor Les Ballets de Monte Carlo choreografii svého uměleckého šéfa Jeana-Christopha Maillota Le Casse-Noisette Compagnie. Vysílat jej bude prostřednictvím zpravodajských serverů, a to 18. dubna v 17 hodin na stránkách Monaco Info TV a od 15. do 19. dubna také na stránkách France 3.
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?