Ivan Hrozný – Mrazivá paralela k dnešku
Balet Ivan Hrozný, který nasadili v Olomouci, poukazuje na vše, co známe z dnešních zpráv: neukojitelné imperiální choutky živené bezohledností a krutostí nejen vůči jiným národům, ale i vůči vlastním lidem.
Balet Ivan Hrozný, který nasadili v Olomouci, poukazuje na vše, co známe z dnešních zpráv: neukojitelné imperiální choutky živené bezohledností a krutostí nejen vůči jiným národům, ale i vůči vlastním lidem.
Dramatický děj, milostné zápletky, politické intriky z doby vlády Ivana Hrozného a hudba Sergeje Prokofjeva inspirovaly režiséra a choreografa Libora Vaculíka, aby je zpracoval do podoby baletního dramatu už potřetí, a to se souborem baletu Moravského divadla.
V souboru baletu Divadla J. K. Tyla právě vrcholí přípravy nového titulu z dílny uznávaného českého choreografa a režiséra Libora Vaculíka, jenž se ve svých dílech často zaměřuje na silné literární či skutečné příběhy interesantních žen.
Liberecký balet patří k těm uskupením, které se snaží jít originální cestou. Přitom jde o soubor miniaturní, soubor nesourodý, zato viditelně motivovaný.
Román Choderlose de Laclose Les liaisons dangereuses – Nebezpečné vztahy z roku 1782 není asi třeba představovat.
Na Malé scéně plzeňského Divadla J. K. Tyla se odehrála premiéra taneční inscenace podle hry Augusta Strindberga (1849–1912).
„Bylo to pro nás zprvu obtížné, neboť hudba se nám zdála nesrozumitelná a nepohodlná. Na takovou hudbu jsme nebyli zvyklí a báli jsme se jí. Avšak čím víc jsme se do hudby zaposlouchávali, tím jasněji před námi vystupovaly postavy, jež se rodily z hudby.“
Úvodní večer 52. ročníku Mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha byl věnován 70. výročí založení Taneční konzervatoře hl. m. Prahy.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace