Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
Belgický deník De Standaard dne 22. června zveřejnil na svém webu rozsáhlý článek mapující dění v souboru Rosas choreografické hvězdy Anne Teresy de Keersmaeker.
Belgický deník De Standaard dne 22. června zveřejnil na svém webu rozsáhlý článek mapující dění v souboru Rosas choreografické hvězdy Anne Teresy de Keersmaeker.
Do Vídně jsem přijela po delší pauze a na ImPulsTanz jsem se těšila. Festival patří k renomovaným mezinárodním tanečním přehlídkám v Evropě a mnohá představení jsou paralelně vidět na festivalech v Avignonu či v Montpellier a také na prestižních scénách Paříže, Londýna, Berlína a tak podobně.
Abych řekl pravdu, jen málokterá inscenace mě skutečně zasáhne. Mnohdy z premiérových večerů odcházím rozladěn, někdy i naštván, což ale pak vyvažují ta díla, díky kterým si uvědomím, proč tato martýria několikrát do týdne stojí za to.
Belgickou choreografku Annu Teresu De Keersmaeker můžeme bezpochyby zařadit mezi nejvýznačnější tvůrce naší doby, klasiky moderní choreografie.
Mnoho světových baletních souborů sestavuje skladbu své sezony tzv. blokovým systémem. To znamená, že jeden titul se odehraje ve vysoké koncentraci během několika týdnů a poté přijde řada na jiný. Je-li soubor dostatečně početný a disponuje-li nadto vícero scénami, na nichž je možné hrát, otevírá se mu příležitost k uvedení dvou titulů zároveň.
Třiapadesátý ročník mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha se konal letos podruhé v prostorách Nové scény Národního divadla.
Montpellier Danse, 35. ročník mezinárodního tanečního festivalu, v jihofrancouzské metropoli právě skončil.
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?