Dvě ze tří představení se odehrávaly ve vnitřních prostorách objektu. Obě sóla se vyznačovala velmi komorním nádechem a maximálním soustředěním. Agáta Jarošová se ve své práci nazvané Sa Présence proměnila v krkavce a během chvilky diváky přesvědčila, že se jako pták narodila. Interpretka a zároveň autorka tohoto díla se inspirovala souborem fotografií The Solitude of The Ravens fotografa Masahise Fukaseho. Její věrně propracované pohyby ve spojitosti s dlouhými útlými pažemi evokovaly let dravce a jeho nelehký život ve větvích i na zemi. Dlouhá černá nakrabacená sukně z těžšího materiálu a černou barvou pomalovaná horní část těla, nápadně připomínající peří, v celém konceptu vhodně dokreslovaly představu opeřence. Pro kontrast svého tmavého odění se Jarošová pohybovala na ohraničeném prostoru, který byl vysypán moukou. Celá inscenace přinesla černobílý zážitek z ptačího světa. Na černobílou náladu snadno navázal James Bachelor se svojí výpovědí o expedici na Antarktidu, kde strávil několik dní zavřený na lodi s vědci a měl prostor pozorovat sebe, své tělo, nedotčenou přírodu, moře a život na lodi. Všechny tyto aspekty se v jeho choreografii nazvané Hyperstance objevily. Jeho report z náročné cesty podkreslila podmanivá hudba evokující stísněnost a naléhavost. Bachelor měl opravdu mnoho času na to, aby pozoroval, jak funguje jeho tělo ve stísněných podmínkách, s lidmi, které nezná, na moři, odkud není cesta zpět. Druhá poloha jeho inscenace se zaměřila na pozorování života na lodi na moři. Interpret střídal naprosto minimalistické pohyby v prostoru. Scénograficky nepotřeboval nic než jen své šlachovité tělo oblečené do černých kalhot.
Černobílý večer rozbilo až venkovní představení, které bylo důkazem toho, že baroko a ghanská tradiční kultura mají mnoho společného. Jednalo se o rozjásaný hudebně-taneční happening, kdy na barokní hudbu a zpěv doslova dováděli ghanští i evropští hudebníci a tanečníci. Zněly i úryvky z opery Královny víl a Krále Artuše Henryho Purcella. Tato ukázka byla vůbec prvním propojením choreografa Jeana Gaudina, muzikoložky a varhanistky Barbary Marii Willi a Ghana Dance Ensemble. Miniatura byla vytvořena speciálně pro zelený dvorek s kašnou pražské Invalidovny. Toto uskupení se představí ve Žďáře nad Sázavou s choreografií nazvanou The Banket, která se připravovala rok, stejně tak bude možné vidět sólo Sa Présence. Návštěvníci letošního festivalu Korespondance se tak mají na co těšit.
Psáno z představení 25. června 2019 v prostoru Invalidovna, Praha.
Sa présance
Choreografie a interpretace: Agáta Jarošová
Hudba: Oöphoi – Space Forest
Hyperspace
Choreografie, interpretace, koncept : James Batchelor
Hudba a zvykový design: Morgan Hickinbotham
Produkce, koncept: Bek Berger
Světelný design: HØV (Matthew Adey)
Design tetování: Amber McCartney
Come if you dare
Hudební režie: Barbara Maria Willi
Choreografie: Jean Gaudin
Taneční interpretace: Ruhia Sadik Maltiti, Ruben Kumade
Perkuse: Daniel Brown, Christopher Ametefe
Housle: Lucie Krajčírovičová
Flétny: Anežka Levová
Violoncello: Michael Rajtmajer
Zpěv: Zuzana Barochová, Vilém Cupák, Matěj Benda, Kenneth Maciver
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace