Sály naplněné endorfinem
Profesionální i amatérští tanečníci si nenechali ujít master class první sólistky pražského Národního divadla Nikoly Márové. Classic & Modern Dance Studio naplnily ladné a přesné baletní pohyby doprovázené tóny klasické klavírní hudby. Márová zaměřila svůj trénink především na práci s vlastní osou a na piruety. „I když jsem spíše klidný typ, do piruet jdu s vervou. Když jich máte v choreografii 32 po sobě, musíte se do toho opřít,“ pobízela účastníky workshopu.
Ne každý ale její tempo zvládal. Zatímco u tyče se tanečníci sotva vešli do sálu, do konce vydrželi téměř výhradně profesionálové. „S tréninkem jsem moc spokojená. Když už mi na volnost zůstali jen profíci, alespoň jsem jim pěkně naložila,“ pochvalovala si s úsměvem sólistka.
S rozdílně pokročilými tanečníky na hodině si hlavu nelámala ani zkušená lektorka Jana Ryšlavá. Její lekci Contemporary Partnering zahájilo několik úvodních cvičení, která napomáhala účastníkům k získání důvěry, pocitu jistoty a vzájemnému předávání váhy. Po nich se pozornost přesunula k prvním náročnějším úkolům ve dvojici s náhodným partnerem. Úspěšnost a rychlost provedení závisely na zkušenostech tanečníků nebo na vzájemném souznění nově vzniklého páru. Obtížnost prvků během hodiny postupně narůstala, což s sebou přinášelo i potřebu účastníků si navzájem sdělovat získané dojmy, pocity a připomínky ke správnému provedení. Vzhledem k počtu přítomných tak hladina pracovního šumu zcela pozitivně narůstala. „Všude kolem je na všech vidět, jak je hezké, že se tanečníci rádi potkávají. Oproti minulému roku mám pocit, že jsou lidé družnější, ale je to možná i tím, že jsem za krátkou dobu potkala spoustu kamarádů a známých, které jsem dlouho neviděla, takže je tady i dobrá příležitost pro tato setkávání na jednom místě.“
Na závěr dne se tanečníci uvolnili na lekci Bikram jógy Lucie Tomáškové, která byla příjemným zakončením dne. „Všichni byli pozitivní a vnímaví, oproti minulému roku přišlo i hodně lidí, což jsem ráda. Většina tanečníků asi jógu nedělala, ale rychle zpracovávali, co mají dělat, a i přes únavu byli soustředění. Atmosféra na Dance Life Expo mi přijde fajn, i když jsem neměla zatím moc času se zde porozhlédnout,“ přiznala Lucie.
Flash moby přilákaly diváky
Cílem letošního Flash mobu Koháka, Sokola a Pavláska bylo překonat loňský rekord, kdy se na společné choreografii podílelo 1216 účastníků veletrhu. Krátký tanec na píseň Smooth Criminal Michaela Jacksona připravila vedoucí taneční skupiny Magic Free Group Pavla Loučková. Diváky přilákaly také celebrity a tváře českého showbyznysu, Jakub Kohák, Ondřej Sokol a Lukáš Pavlásek, kteří se na hlavním pódiu objevili oblečeni ve stylu Michaela Jacksona a bavili přihlížející nápodobou jeho klasických pohybů.
Moderátoři neustále nabádali diváky, aby se k flash mobu přidali, a pomohli tak překonat rekord z minulého roku. Ke konci nácviku pozvali na scénu i známé české youtubery, kteří byli uvítáni bouřlivým jásotem. Celá akce se zdařila, rekord byl překonán. Společnou choreografii si zatančilo nejméně 1577 nadšenců. Mnoho dalších stálo opodál, neodhodlalo se však zaregistrovat, a tak nemohli být připočteni.
Jásot fanoušků flash mobu vystřídal klapot stepařských bot. Před pódiem se sešli příznivci tohoto tanečního stylu, aby se pod vedením skupiny No Feet pokusili překonat loňský rekord v počtu tanečníků stepujících stejnou choreografii. Účastníky podpořil i host letošního festivalu, španělský stepař Ruben Sanchez. Pavilon rychle zaplnily energické pohyby a pravidelný rytmus stepařské hymny shim sham. Nadšení tanečníků ale vystřídalo zklamání, rekord nepřekonali. Zastepovalo 128 tanečníků, což je o 75 méně než loni.
Tancechtivost všech zúčastněných nakazila i přihlížející a atmosféra Dance Life Expo opět nezklamala očekávání. Tančilo se nejen na pódiích a ve studiích, ale také na chodbách, před toaletami, mezi stánky i venku. A zdaleka to všechno ještě nekončí.
Psáno z festivalu Dance Life Expo 5. listopadu 2016, Veletrhy Brno.
Dance Life Expo – Dance Show & Trade Event 4.–6. listopadu 2016
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?