První z nich s názvem Detail se soustředil na velmi blízké a působivé záběry pohybujícího se mužského těla. Následoval film Věžní, který se odehrával ve skladu kostýmů jako abstraktní duet dvou tanečnic a končil na střeše v lehkém vánku. Večer pokračoval delším filmem Vlněna. Působivý a střihově zajímavý film z prostředí bývalé textilní továrny kladl důraz na detail a náhlou akci, prolínající se se záběry interiéru staré tovární haly. Další snímek Daleko od spícího psa byl záznamem choreografie určené pro jeviště, zkoumal pohyby psa; zaměřil se na detaily lidského těla a v závěru překvapil hrou s kostýmy. Kulička v lese byl krátký animovaný příběh medvěda s kuličkou a nečekanou pointou. Snímek z letošního roku Srnky zkoumal a stylizoval pohyby srnek v lese, nejdříve stojících srnek oděných do bílých oblečků, později ležících v trávě. Závěr patřil zčásti animovanému filmu Ve mně brouk se třemi zvířátky nejdříve se rodícími z papírových slz a následně vzniklými z listů, které se vynoří z knihy čtenáře a postupně se mu zjevují v různých situacích a doprovází jej.
Taneční filmy jsou v Brně ojedinělé, i když některé snímky působily trochu zdlouhavě, tak rozhodně stojí za zhlédnutí a následné srovnání s dalším večerem tanečních filmů v druhé, listopadové části festivalu s podtitulem Výdech, kde budou uvedeny kromě tanečních představení i Ozvěny festivalu Nu Dance fest.
Psáno z veřejné projekce 6. října 2015 v Kině Art Brno.
Natřikrát – mezinárodní festival současného tance 3.–7. října 2015, Brno
www.natrikrat.cz
VAŠE HODNOCENÍ
Hodnoceno 0x
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?