Status umělce. Sousloví, které tu s námi je od doby pandemické, ne-li déle. Ve chvíli, kdy EU schválila plán obnovy, umělecká obec získala dojem, že má jedinečnou příležitost nejen prosadit, ale také ufinancovat smysluplnou realizaci něčeho, co pomůže ukotvit pozici umělce ve vztahu ke státu, a nakonec možná i ke společnosti.
Michaela Kessler
Michaela Kessler působí jako nezávislý manažer, konzultant, publicista a co-director BPART a v minulosti také jako výkonná umělkyně. V oblasti kultury se pohybuje téměř dvacet let.
Vystudovala taneční konzervatoř a mediální studia, v současné době studuje antropologii na FHS UK. Dvanáct let působila jako tanečnice na volné noze, absolvovala stáž na tiskovém oddělení Ministerstva kultury a v etablované PR agentuře.
V neziskovém sektoru se pohybuje od roku 2015, dlouhodobě spolupracovala s Centrem choreografického rozvoje SE.S.TA a festivalem KoresponDance, s divadlem Orfeus, #Díky, že můžem či Beckou McFadden. Poskytuje poradenství a konzultace spolkům i individuálním umělcům a příležitostně spolupracuje s portálem Opera PLUS.
V oblasti marketingu se pohybuje od roku 2011, a to na manažerských pozicích v několika etablovaných agenturách. Ve své praxi řídila projekty pro nadnárodní společnosti a spolupracovala s řadou renomovaných značek. Téměř čtyři roky řídila vydavatelství audioknih.
V posledních letech se pak věnovala zejména projektu Be Part!, který vyvinula a realizovala ve spolupráci s Lenkou Flory. Dvouletý mezinárodní projekt, který využívá umělecký proces jako nástroj k podpoře rozvoje občanské společnosti, pocitu sounáležitosti a zviditelnění marginalizovaných skupin, byl podpořen z Fondů EHP a Norska a zahrnoval Island, Česko, Mexiko, Itálii, Kanadu a Spojené státy.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Zuska tvoří pro svou vlast – slovy i v tanečních metaforách
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace