Nebo také pocta Michailu Fokinovi. I tak by mohl klidně znít podtitul novinky, kterou si pro baletumilovné publikum v Ústí nad Labem přichystala dramaturgie tamějšího baletního souboru.
Tomáš Valníček
Texty autora
Giselle v komorním pojetí ústeckého baletu
Když se 28. června 1841 v pařížském Salle Le Peletier poprvé zavřela opona za účinkujícími v čele s Carlottou Grisi a Lucienem Petipou, kteří se publiku představili ve zbrusu novém baletu s názvem Giselle, dalo se již z nadšené odezvy publika tušit, že se právě zrodil skutečný hit. A čas jim dal za pravdu.
Chaplin ve snovém světě Maria Schrödera
Pochybnosti. Otázky. A zvědavost. Takové byly mé první reakce na zprávu, že mezi premiérami ostravské baletní sezony bude také inscenace věnovaná jedné z nejslavnějších osobností filmové historie, Charliemu Chaplinovi.
Romeo a Julie – Žal Juliin a bolest Romeova v rytmu plzeňského kvapíku
„Bylo to pro nás zprvu obtížné, neboť hudba se nám zdála nesrozumitelná a nepohodlná. Na takovou hudbu jsme nebyli zvyklí a báli jsme se jí. Avšak čím víc jsme se do hudby zaposlouchávali, tím jasněji před námi vystupovaly postavy, jež se rodily z hudby.“
Black and White aneb Brněnská tvůrčí kakofonie
„Každý kulturní člověk ví nebo alespoň tuší, co je Labutí jezero. Balet baletů, nejznámější a nejslavnější baletní dílo, synonymum ke slovu balet.“
Barocco & Carmina burana aneb Tanec s příběhem i bez něj
Jeden večer a v něm dva choreografové, dva rozdílné principy (říkejme jim třeba apollinský a dionýský), dva naprosto odlišné způsoby uchopení dvou různých hudebních předloh, jež na jevišti dávají vzniknout celé řadě protikladů, jako profánnost versus sakrálnost, smyslnost versus racionalita.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace