Aurélie Dupont (15. 1. 1973) byla šéfkou Baletu jmenována v roce 2016 po šokujícím odstoupení svého tehdejšího předchůdce Benjamina Millepieda. S institucí byla svázána od roku 1983, kdy nastoupila jako studentka École de danse, členkou souboru se stala v šestnácti letech, v roce 1998 byla jmenována étoile (hvězdou) po představení Dona Quijotea v roli Kitri, scénu poté opustila ve dvaačtyřiceti letech rolí Manon ve stejnojmenném baletu Kennetha MacMillana po boku Roberta Bolleho.
Ze své aktuální pozice odstupuje z vlastního rozhodnutí. „Odcházím z této vynikající instituce s pocitem naplnění a zadostiučinění. Jsem hrdá, že jsem mohla přispět rozvoji nových talentovaných umělců, tanečníků i choreografů a bylo mi ctí a potěšením pracovat po boku pozorných režisérů, hudebníků, kostymérů, jevištních techniků. Chtěla bych poděkovat všem mým šéfům za důvěru, kterou do mě vložili a stále se rozrůstajícímu publiku,“ uvedla tanečnice.
Alexander Neef, generální ředitel, k tomu v poděkování dodal: „Vzdávám hold Auréliině cílevědomosti a odhodlání zásadně ovlivnit baletní soubor i celou instituci. Vždy se snažila vzbudit v publiku zvědavost a emoce, tanečníkům byla stále po boku a pomáhala jim v jejich cestě za dokonalostí. Je jednou z nejvýznamnějších osobností Opéra national de Paris a já jí přeji do budoucna jen to nejlepší.“
Kdo nastoupí na uvolněné místo ještě není jasné. Aktuálně instituce připravuje komisi pro výběrové řízení, jehož datum rovněž není známo.
Následující sezóna bude odehrána podle plánu, který připravila bývalá šéfka – do repertoáru bude mimo jiné uveden balet Mayerling Kennetha MacMillana či The Dante Project Wayna McGregora, který vznikal v koprodukci mezi Opéra national de Paris a londýnským The Royal Ballet.
Zdroj: operadeparis.fr
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace