Taneční aktuality oznamují změnu na pozici šéfredaktora
zprávy
I po oznámení své rezignace zůstává Lucie Hayashi nadále v úzkém redakčním kruhu Tanečních aktualit, kde bude mít na starosti redigování textů a odborný dohled. „Myslím, že každá vedoucí funkce by měla mít jen několikaletý mandát. V kulturní neziskové organizaci, která musí každoročně obhajovat své právo na existenci, je zodpovědnost ležící na bedrech jedné osoby velkou tíhou, která samozřejmě zasahuje i do osobního života. Přes velkou dávku oddanosti i nadšení už nemůžu projektu, který jsem před deseti lety spoluzakládala, věnovat sto procent své energie, kterou si zaslouží. Věřím, že spolu s rychlým rozvojem internetových médií, na něž je nutné reagovat, přišel čas změnit kapitána i našeho portálu a předat kormidlo do rukou mladší generace,” dodává Lucie Hayashi.
Josef Bartoš absolvoval Konzervatoř Duncan Centre, kde v současné době vyučuje odborné teoretické předměty, a taneční vědu na HAMU, kde nyní pokračuje v doktorském studiu. V rámci svých studií se účastnil několika zahraničních stáží a jako tanečník spolupracoval s českými i zahraničními choreografy, např. Lenkou Vagnerovou, Lenkou Bartůňkovou, Karlem Vaňkem a dalšími. V redakci Tanečních aktualit působí od roku 2012, od roku 2015 jako interní člen. Ke své nové roli říká: „Funkce šéfredaktora je pro mě velký závazek. Přál bych si, aby i za mého působení Taneční aktuality nadále rozvíjely svůj velký potenciál. Mou vizí je přesunout pozornost od jednotlivých recenzí, reportáží, rozhovorů a dalších textů k obsáhlejším přehledům se širším záběrem, věnujícím se celkovému kontextu a aktuálnímu dění.“
Zástupkyní šéfredaktora byla určena Petra Dotlačilová, která působí v redakci od roku 2010. Vystudovala italianistiku na Filozofické fakultě UK a taneční vědu na HAMU, kde získala doktorát. V únoru 2015 započala doktorské studium i na univerzitě ve Stockholmu, kde spolupracuje na projektu Performing Premodernity, kombinující akademický a umělecký výzkum opery a divadla pozdního 18. století. Je koordinátorkou Speciálu Tanečních aktualit, který vyjde poprvé na začátku sezony 2018/2019: „Po deseti letech vydávání Ročenky jsme se rozhodli tento projekt ukončit a nahradit novým konceptem. Tištěný Speciál vyjde opět na začátku nové sezony, ale na rozdíl od Ročenky bude obsahovat originální autorské texty (ne přetištěné z webu), vytvořené speciálně pro toto vydání. V roce 2018 si český tanec připomíná mnoho výročí, která budou námětem tohoto pilotního čísla. Kristina Soukupová a Jana Bitterová se ohlédnou za třiceti lety festivalu Tanec Praha; Daniela Machová zase analyzuje tvorbu Miřenky Čechové v souvislosti s desetiletým výročím Spitfire company. Životní jubilea slaví dvě významné osobnosti českého baletu Petr Zuska a Jan Kodet – o jejich vlivu a tvorbě píše Lucie Hayashi s Lucií Dercsényiovou. Současnější témata doplní ta historická, Natálie Nečasová se ohlédne do roku 1918 a Monika Čižmáriková připomene významnou českou modernistku Milču Mayerovou. Čtenáři se mohou těšit i na zajímavé zhodnocení uplynulé sezony v baletu, současném tanci, pantomimě a novém cirkuse z pera odborníků na dané žánry.“
S novou sezonou bude spuštěn i zcela nový a uživatelsky přístupnější web. V současné době probíhají finální úpravy. „Nový portál bude mít zejména odlehčenou strukturu oproti současné podobě, například sekce workshopů, konkurzů, festivalů a dalších budou přesunuty na náš sesterský web Databáze tance. Naopak sekce Taneční kalendář bude obohacena o funkci snadného vyhledávání a filtrování. Proměna grafiky s sebou přinese i nové logo časopisu, čtenáři se už teď mohou těšit na jeho brzké odhalení,“ slibuje nový šéfredaktor Tanečních aktualit Josef Bartoš.
Zdroj: Taneční aktuality
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 10 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 10 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 12 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 24 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace