Jsou věci, které vyrůstají z našich těl tak trochu proti naší vůli, nebo spíš bez ohledu na ni. To je společné téma děl, která v premiéře uvedlo divadlo Venuše ve Švehlovce.
Clara Zanga
Mgr. Clara Zanga se narodila v Ostravě. Vystudovala žurnalistiku na Univerzitě Karlově, krátce studovala také na konzervatoři Duncan Centre. Součástí redakce Tanečních aktualit je od roku 2019, přispívá zejména recenzemi a podílí se na moderování podcastu Průvodce tancem. Působí jako novinářka v redakci Aktuálně.cz, kde se věnuje mimo jiné genderové problematice a připravuje podcast zaměřený na mladé posluchače.
Texty autora
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Již pár let připravuji pro Taneční aktuality podcasty. Momentálně dokončuji sérii Mladá krev, v níž se snažím ukázat, jaké problémy řeší tanečníci a tanečnice na začátku kariéry.
Izraelský T.O.M.L. se s ironií vysmívá konzumu a jeho kazatelům
Nová scéna Národního divadla uvedla českou premiéru inscenace T.O.M.L. izraelského choreografa Eyala Dadona.
Tanečnicí bez konzervatoře: „Někdy řeším, že neumím nic pořádně,“ říká Lenka Nahodilová
Lenka Nahodilová působí v souboru Cirk La Putyka, její cesta k tanci však byla klikatá. Ačkoliv jej milovala odmala a od čtyř let navštěvovala studio Light Lenky Tretiagové, studovala nejprve výtvarný obor a později herectví na DAMU.
Taneční aktuality jsou nyní Dance Context. „Naše aktivity přesáhly původní název,“ říká ředitelka Daniela Machová
Taneční aktuality od ledna přecházejí pod zastřešující název Dance Context, pod který patří nejen web, ale i další aktivity, jako je Databáze tance, workshopy či diskuse. Změna je reakcí na rostoucí portfolio aktivit, které přesahují klasickou redakční práci, i čilejší zahraniční spolupráci.
„Byla by škoda strávit celý život v divadle,“ říká baletka Paulasová. Při angažmá studuje univerzitu
Natálie Paulasová vystudovala Taneční konzervatoř hlavního města Prahy a působí v Pražském komorním baletu. K tomu ale dokončuje magisterské studium humanitních věd na filozofické fakultě.
Fairy Tales – Pohádka o ženství s otevřeným koncem
Kolektiv POCKETART pod vedením choreografek Johany Pockové a Sabiny Bočkové uvedl v divadle PONEC předpremiéru projektu Fairy Tales.
The Miners – O dobývání štěstí ve štolách života
Kde v životě vlastně leží štěstí? Tuto otázku si nejspíš několikrát v životě položil snad každý. Zamyslela se nad ní také Ester Trčková z uskupení SPOLK, která je momentálně posluchačkou choreografie na pražské HAMU. Inscenace The Miners je výletem do štol hledání, omylů, štěstí a zklamání.
Burkiewiczová: Českým tanečníkům chybí sebevědomí, zajímavost má v sobě přitom každý
Jak jsou absolventi tanečních škol připraveni na profesní praxi? Na tuto a další otázky odpovídala v podcastu Tanečních aktualit Průvodce tancem Jana Burkiewiczová.
Taneční publicista není PR agentura
„Myslela jsem si, že to dělají všechna slušná média,“ řekla mi s otázkou v hlase nedávno známá, kterou oslovil velký celostátní deník s žádostí o vyjádření k problematice zdravotnictví.
Piece of Pleasure – Zakázané potěšení s hořkou pachutí
Uskupení Tantehorse uvedlo v divadle PONEC premiéru inscenace Piece of Pleasure, která zkoumá anatomii a průběh krize.
Festival tanečních filmů – Síla a křehkost tance okem kamery
Mezi 11. a 13. květnem patřilo pražské kino Světozor tanečním filmům. Osmý ročník bienále uvedl premiérové dokumenty o Alvinu Aileym a Václavu Kunešovi, záznam inscenace Pařížské opery Créer aujourd’hui i desítky zahraničních a českých krátkých filmů, které ukazují, že (správně použitá) kamera dokáže pohybu dodat netušené dimenze.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
La Dolce Vita – Bezdomovectví optikou růžových brýlí
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média