Tak by mohl znít podtitul představení Goldbergovy variace švédské Kompani Giraff v režii kouzelníka Axela Adlercreutze, v dramaturgii cirkusové umělkyně Viktorie Dalborg a v podání Clémence de Felice a Filipa Zahradnického.
Roman Horák
Roman Horák je klaun, mim, herec, pedagog. Absolvent katedry Pantomimy ( 2001 – 2007 ) na pražské HAMU.
V letech 2004 – 2012 byl členem mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni pod vedením Viliama Dočolomanského, se kterým získal řadu významných českých a mezinárodních cen, mimo jiné hlavní cenu Alfréda Radoka ( 2006 ) anebo Fringe First Award ad.
Spolu s Robertem Jančem založil klaunský soubor Squadra Sua ( 2004 ), který je výrazným klaunským souborem české scény nonverbálního divadla, se kterým vytvořil řadu pouličních představení s hrdinskou tématikou (Soldates, Bomberos ad…) anebo celovečerní klaunské inscenace Handicops ( spolupráce s Ami Hattabem, Aitorem Basauri ), Monstera Deliciosa ( Petr Jarčevský ), které se zabývají absurditou lidského bytí a hranicí důstojnosti prostřednictvím klauna.
Spolu s uznávaným belgickým klaunem Josem Houbenem a s Veronikou Riedlbauchovou vytvořila Squadra Sua celovečerní klaunskou inscenaci Přecházení ( premiéra 8.6.2019 – Jatka 78 ).
Protože Roman vyrůstal v Německu, tak se zajímá o otázky identity a vytvořil společně s Phillipem Schenkerem a se Svenem Ofnerem v roce 20181. Česko-německý konkurenční kabaret (Divadlo Na Zábradlí), který se věnuje česko-německé dvojkulturnosti a tématice českých a německých traumat či pocitů méněcennosti.
V rámci tvůrčí a pedagogické činnosti se Roman zabývá okamžikem nepředvidatelnosti a principem hry a zaměřuje se na rytmus a muzikálnost pohybu.
Od roku 2010 je Roman interním pedagogem na Katedře nonverbálního divadla HAMU a vedl workshopy a tvůrčí projekty po celém světě.
www.dasthema.cz
www.squadrasua.cz
www.zdravotniklaun.cz
Texty autora
Cirkopolis aneb Jeden festival, dva světy
Již tradiční mezinárodní festival Cirkopolis opět představil nejlepší české a mezinárodní tvůrce v oblasti současného cirkusu. Jak rozdílní mohou být, ukázala dvě představení, která se odehrála v druhý festivalový den letošního ročníku.
Cirkopolis: Rollercoaster, Tricot, Instante – Steampunkový žonglouragán
Wes Peden otevřel s představením Rollercoaster 9. ročník festivalu Cirkopolis v duchu adrenalinové jízdy na světélkující horské dráze. Abstraktní zvuky a poezie tradiční matějské pouti se setkávají s barvami a optikou laser game a steam punku v kombinaci se špičkovými žonglérskými výkony.
Robot Radius – Proceed Transformation?
Premiéra nové inscenace Robot Radius v režii Miřenky Čechové, v interpretaci famózního Radima Vizváryho a za doprovodu hudebního virtuóza Michala Pavlíčka, je v mnoha ohledech zlomovým bodem.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Josef Bartoš
Dobrý den, pane Slavický,rád bych se vyjádřil k Deníku přání - bohužel jsme od vás nedostali žádnou tiskovou zprávu k…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Jana Bohutínská
Hezký den,lidé, kteří píší o tanci se většinou, to je moje zkušenost, poctivě snaží chápat, jak u nás baletní soubory…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média