Závěr večera patřil choreografii Curtain up!, kterou vytvořil Attila Egerházi na hudbu Charlese Gounoda, na slavnou skladbu z opery Faust a Markétka uváděnou samostatně jako Valpuržina noc. Egerházi na ni připravil humorné taneční číslo, které stojí na naddimenzovaných gestech a grimasách spojených s prvky klasického tanečního názvosloví. Zdá se, že se zde drží svého velkého a oblíbeného vzoru Jiřího Kyliána, ale, bohužel, když dva dělají totéž, není to totéž. Kylián karikuje vrcholnou techniku, a tu zde nevidíme (což neznamená, že by členové Baletu Praha Junior nemohli umět zatančit náročnější choreografii, jen k tomu nemají prostor, tento kus staví na líbivých prvoplánových prvcích hned od začátku). Za zvednutou oponou se neskrývá sprška humoru, spíše je tu poněkud zatuchlo. Nebo je možná zbytečné uvádět v jednom večeru tolik choreografií, protože divák už je z šesti předchozích příliš unaven a nemá chuť na zábavnou tečku. Vrátíme-li se krátce k představení z 15. listopadu, připomeňme, že tehdy mladí tanečníci obou školních těles vystoupili s 19 choreografiemi a šlo o dvouhodinový program bez přestávky. Některá čísla zejména pro mladší ročníky měla charakter školních etud, což je zcela pochopitelné, TCP tuto příležitost využilo i jako určitou formu sebeprezentace. Nevím, jestli byl například záměr uvést pas de quatre malých labutí v obsazení dvou dívek, ale publikum přijalo s povděkem následující verzi roztančenou dvěma chlapci, z nichž se vyklubali závodní stepaři, nebo tutéž choreografii nasazenou (trošku krkolomně) na písničku Arethy Franklinové. Nebyly však uvedeny žádné ryze klasické variace, a to možná měly být, když ředitel konzervatoře Antonín Schneider ve svých proslovech mezi tanečními bloky tolik zdůrazňoval univerzálnost přípravy tanečníků. Podle mnoha vystoupení, jež oba soubory během roku pořádají, je stále zřejmé, že jejich specializací byl a je tanec moderní a že i budoucí profesní zařazení by tanečníci měli předem plánovat tímto směrem. Psáno z představení 15. listopadu 2014, Divadlo Komedie, a 30. listopadu 2014, Divadlo ABC. Nulová gravitace Wind-blown / Rozfoukané
Choreografie: Anna Jirmanová
Hudba: Ólafur Arnalds a Nils Frahm
Skladba: A1 + B1 (Stare – EP)
Kostýmy, scéna a světelný design: Anna Jirmanová
Premiéra: 30. listopadu 2014
No Man’s Land / Země nikoho
Choreografie: Šimon Kubáň
Hudba: Gabriel Saloman
Skladba: Adhere I, II
Kostýmy: Oldřich Anton Vojta
Scéna a světelný design: Šimon KubáňPremiéra: 30. listopadu 2014
Pass-Ages / Z časů minulých
Choreografie: Attila Egerházi
Hudba: Leoš Janáček
Skladba: Po zarostlém chodníčkuKostýmy: Roman ŠolcScéna: Attila Egerházi a Vlastimil Plánička
Světelný design: Attila Egerházi
Premiéra: 23. dubna 2014
What If? / Co když?!
Choreografie: Péter RovóHudba: Michael Nyman, Philip Glass, tradicionál
Nahrávka: Michael Nyman a Kronos Quartet, tradicionál
Kostýmy, scéna a světelný design: Péter Rovó
Premiéra: 30. listopadu 2014
Concerto
Choreografie: Péter Rovó
Hudba: Edward Elgar
Kostýmy, scéna a světelný design: Péter Rovó
Premiéra: 30. listopadu 2014
Intimate Spaces / Důvěrná místaChoreografie: Samuel Delvaux
Hudba: Leoš Janáček
Skladba: Kreutzerova sonáta a koláž
Kostýmy: Evelyna Martirosyan Buglak, Mireia Agusti Ferrando a Markéta Kubíčková
Scéna a světelný design: Samuel Delvaux
Premiéra: 23. dubna 2014
Curtain up!Choreografie: Attila EgerháziHudba: Charles Gounod
Kostýmy: Markéta Kubíčková – FAMOOD
Scéna a světelný design: Attila Egerházi
Premiéra: 4. září 2011
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace