Skupinu tří výrazných umělkyň, které již několik let tvoří společné projekty pod značkou threeiscompany, hostilo divadlo PONEC.
Kristina Soukupová
MgA. Kristina Soukupová po absolvování jazykového gymnázia studovala Pedagogickou fakultu UK, specializace anglický jazyk – francouzský jazyk. V roce 2010 absolvovala magisterské studium taneční vědy na Katedře tance hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze.
Byla jednou ze zakládajících členek Tanečních aktualit v roce 2005.
Publikovala v Kulturním týdeníku/čtrnáctideníku A2 a časopisech Taneční zóna a Svět a divadlo. Spolupracovala s Tancem Praha a v letech 2009-2012 byla členkou dramaturgické poroty festivalu Česká taneční platforma. V letech 2011-2014 byla členkou Taneční sekce dramaturgické rady Institutu umění – Divadelního ústavu.
Jako zpěvačka působila v koncertním oddělení Kühnova dětského sboru, se kterým se zúčastnila i zahraničních turné (koncert v newyorské Carnegie hall 2001) a hostování v operách uváděných na scéně Národního divadla v Praze, Státní Opery a v muzikálu Evita v divadle Spirála. Od roku 2002 působí jako sólová zpěvačka tanečního orchestru TOP Band Jana Smolíka. Vystupovala v Divadle Semafor ve hře J. Suchého "Sekta" a v jazzové opeře "Dobře placená procházka" (J.Suchý, J.Šlitr) v Národním divadle, kde v letech 2008 až 2013 také účinkovala na scene divadla Kolowrat v opeře o procesu s Miladou Horákovou "Zítra se bude..." (A. Březina, J. Nekvasil).
Od roku 2015 působí jako offstage vokalistka (muzikály “Mamma Mia”, “Ať žijí duchové!”, “Rocky” a “Popelka” v Kongresovém centru Praha, muzikály “Tarzan” v divadle Hybernia a "Branický zázrak" v divadle Na Fidlovačce) a příležitostně jako vokalistka Marie Rottrové.
Texty autora
Louskáček od Burkicom: Jiskřivý rej v duchu vánočního kouzla
Soubor Burkicom v čele s choreografkou Janou Burkiewiczovou připravil ve vánočním čase nové představení pro celou rodinu nazvané jednoduše Louskáček. Tento titul je se zimním obdobím neodlučitelně spjatý, a to zejména jeho verze ve stylu klasického baletu.
Tanec a slova v nekonečném proplétání
Nedávno se mi dostala do ruky útlá knížka pojmenovaná jednoduše work/world, tedy práce/svět. Jejím autorem je britský taneční publicista Sanjoy Roy, s jehož texty se můžete setkávat na webu Springback Magazine či na stránkách deníku The Guardian.
Kolečko: Ověřitelé aneb Představivost nemá hranic
Marta Trpišovská, tanečnice, choreografka a pedagožka, na scéně současného tance u nás působí již nějaký ten pátek. Její činnost je bohatá a její fokus se během let proměňuje.
Divoká jízda Jeníčka a Mařenky
Divadlo Minor v polovině října uvedlo nové představení pro dětského diváka, tentokrát klasickou pohádku O Jeníčkovi a Mařence. Ke spolupráci přizvalo Lenku Vagnerovou a její skupinu.
Udržitelnost tanečních médií – Inspirativní setkání se zahraničními redaktory
Dlouhodobou strategií Tanečních aktualit je rozvíjet nejen reflexi tanečního umění, ale pečovat i o ty, kteří se této reflexi věnují. Poskytovat nové informace, impulsy a příklady dobré praxe ze zahraničí.
Stále stejný příběh – Pohroužení do zvukových krajin pohybu
Novou divadelní sezónu v divadle PONEC otevřela nová produkce, která vznikla ve spolupráci choreografky Mirky Eliášové, hudební skladatelky Jany Vöröšové a orchestru BERG.
Daniela Machová: „Taneční aktuality pro mě vždycky byly a stále jsou obrovskou školou života“
Přinášíme slíbenou druhou část rozhovoru Daniely Machové a Kristiny Soukupové, dlouholetých členek redakce Tanečních aktualit. Dnes slaví kulaté jubileum Daniela Machová, současná ředitelka Tanečních aktualit.
Dlouholeté členky redakce Tanečních aktualit ve speciálním dvojrozhovoru: „Tanec byl pro mě zjevením“, říká Kristina Soukupová
Danielu Machovou a Kristinu Soukupovou pojí stejný rok narození a v jejich cestě životem i kariérou se dají nalézt určité paralely.
Grand Jeté – Stylový „otvírák” Tance Praha
Letošní ročník Mezinárodního festivalu Tanec Praha nese úctyhodné pořadové číslo 35. Jeho program je, jak jsme již za ta léta zvyklí, geograficky rozkročen přes celou Českou republiku.
WHY THINGS GO WRONG – Nesnesitelná bezohlednost bytí
Choreografka Sylva Šafková představila v březnu pod hlavičkou skupiny 420PEOPLE svoji novou kreaci inspirovanou tentokrát knižní předlohou.
Lucie Hayashi na prahu čtyřicítky: „Moje životní puzzle zapadlo do sebe“
Vedoucí katedry tance HAMU, zakladatelka Tanečních aktualit a jejich někdejší šéfredaktorka, asistentka režie Opery Národního divadla, specialistka na japonský tanec…
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média