Josef Bartoš ma opäť vyzýva, či by som nenapísala niečo o dianí okolo nášho ministerstva kultúry a Fondu na podporu umenia (FPU).
Katarína Zagorski
Katarína Zagorski (predtým Katarína Mojžišová) vytvorila umelecképrojekty a spolupráce v tanci, divadle a performancii. Choreografovala pre tanečné školy a kolektívy, krátky film a televíziu.
Sedem rokov pôsobila v Írsku ako nezávislá tvorkyňa a hosťujúca pedagogička na University of Limerick. Jej práce boli uvedené na Mamuska Nights, Framemakers Symposium, Excursions Performance Festival, Dublin Fringe Festival, Have U-Met-Nosti Festival, Dublin Dance Festival, Tulca Festival of Visual Arts, RTÉ Television a sú zastúpené v zbierke The National Dance Archive of Ireland.
Je absolventkou Vysokej školy múzických umení v Bratislave a držiteľkou medzinárodných grantových ocenení.
V súčasnosti žije na Slovensku, jej projekty uviedli divadlá Aréna, Stoka, Štúdio 12, A4, festivaly Bratislava v pohybe, Nu Dance Fest, Kiosk a Dni tanca pre vás.
O tanci písala pre Denník N, Denník SME, Hudobný život, Taneční zónu, Vlnu, Tanec, Tempo a Vienna Revue.
Texty autora
Pozor, prichádza očista slovenskej kultúry (hádam z nej niečo ostane)
Vraj aj v českých médiách sa dalo prečítať, ako si Andrej Danko, predseda Slovenskej národnej strany, aktuálne opäť v parlamente, predstavuje kultúru: „Nemyslím si, že máme mať v balete tanečníka z Kórei alebo dirigentov zo zahraničia, keď máme umelcov na Slovensku."
Večer moderného tanca – Malakhov vábi na Nureyeva
Pandémia stále nekončí, a tak súbory štátnych divadiel svoju prácu streamujú, k čomu im ministerstvo kultúry SR vytvorilo portál navstevnik.online.
Naši umelci na zahraničných festivaloch reprezentujú krajinu, ktorá o nich nemá ani potuchy
Vychytený britský choreograf Hofesh Shechter minulý rok v rozhovore prezradil, že tanečníci, ktorí si o sebe myslia, že sú skvelí, sa mu zdajú nudní.
Maja Hriešik: „Nebudeme sa tváriť, že sme niečo iné, než sme.“
Režisérka, dramaturgička a moderátorka Maja Hriešik stojí za projektami, ktoré transportujú našu scénu na oči odbornej, širokej a čoskoro aj zahraničnej verejnosti.
Bratislava v pohybe – Trištvrtehodinové sólo pre dvadsaťpäť stoličiek
Dvadsiaty tretí ročník medzinárodného tanečného festivalu Bratislava v pohybe ponúkol tutovku aj konceptuálny vtip či metaforickú performanciu.
Putin, požiar a ukradnuté posledné miesto – Pocty a pády tanečného sveta uplynulej sezóny
Keď sa na začiatku sezóny roznieslo, že v pražskom Stavovskom divadle vystúpi 71-ročný Michail Baryšnikov, dosť sme závideli. No už o pol roka sme mohli dýchať rovnaký vzduch ako táto ikona priamo u nás...
Železná opona definitívne padla – Michail Baryšnikov patril dve noci divákom SND
Jeden z najväčších baletných umelcov našich čias, prvý frajer, čo v Bielych nociach otočil jedenásť piruet, a posledný frajer Carrie Bradshaw v seriáli Sex v meste...
Projekt pODPORa aneb Neznášam tie slová
Absencia stáleho priestoru pre súčasný tanec v Bratislave už hodnú chvíľu spôsobuje využívanie čoraz podivuhodnejších miest, ako je to aj pri uvedení projektu pODPORa choreografky Marty Polákovej v Tanečnom divadle IFJÚ SZÍVEK.
Nerozhodný Dual v Bratislave
Príchod na premiéru tanečného predstavenia Dual v Mestskom divadle P. O. Hviezdoslava je tajomný. Do divadla vstupujeme cez služobný vchod, zákulisím prejdeme do jeho verejnej časti, kde si v regulérnych šatniach odložíme kabáty a vraciame sa zákulisím späť sadnúť si priamo na javisko.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
La Dolce Vita – Bezdomovectví optikou růžových brýlí
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média