Rozhovor s Ramirem Be’erem
rozhovory
Ano, mám to tu moc rád. Nejsem zde poprvé, s mým souborem jsme zde už několikrát vystupovali. Je velmi příjemné se sem vracet, protože zde je cítit lidské teplo a vždy se nám dostane výjimečného přivítání. Co si myslíte o českých tanečnících?
Myslím si, že zde je velmi dobrá základna tradičního a klasického tance a tanečníci jsou velmi otevření i novému modernímu tanečnímu jazyku. Vím, co říkám, nesetkal jsem se zde v Brně při práci s českými tanečníky poprvé. Ve své skupině v Izraeli mám dost zkušeností s Čechy. Viděl jsem a vidím, jak se vyvíjejí a rostou, jak se rádi učí. V tanečním projevu jsou odlišní, a přece jsou si navzájem i dost podobní. Mohli jsme před několika lety vidět Vaši práci Ekodoom v rámci festivalu Tanec Praha a teď se představujete s komorní choreografií. Který způsob tvorby je vám bližší?
Mám rád oboje. V případě Ekodoom to byla velká produkce, hodně práce, velká příprava. Zde do Brna jsem přenesl duet nazvaný Motýli pro muže a ženu. Je to intimní dílo, kde lze pracovat s jemností, což já mám také rád. Nicméně velmi rád dělám rozdílné věci, od intimních a malých choreografií až po velké projekty. A co pro vás znamená tanec?
Tanec je život a komunikace. Důvod a význam života. A to vše dohromady. A co pro vás znamená současný tanec?
Současný tanec přináší různé až nekonečné možnosti vycházející z používaného výrazu těla. Je to můj způsob komunikace v tanci. Vytvářím komunikaci bez použití mnoha slov mezi lidskými bytostmi. Více než z vnějších slov čerpám z toho, co pochází zevnitř člověka. Kombinuji mezi emocionalitou a racionalitou, mezi intelektem a ohněm uvnitř v srdci. Co na vás čeká, až odjedete z Brna?
Čeká mě další práce. Připravuji novou premiéru se svým souborem v Izraeli a následně jedeme na velké turné. Pořád mám před sebou hodně plánování a další práci.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 6 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 9 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 9 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 11 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 23 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace