100 Wounded Tears
reportáže
Pocity nesplněných přání, doprovázené nezkrotnou touhou i strachem, se mění na jednání, které jen ztěží nalezneme v záři denního slunce. Ve skutečném životě tma milosrdně přikrývá všechno to, co se na jevišti tak zprudka během choreografie odhaluje. Zbabělost chudáka, ponížení královny, ublížení kočičce. A ta, která snad odměřuje čas, jakoby čeká na svoje vysvobození. Nedočká se. Přes jakýkoliv postoj k tématu se nedá popřít dokonalost řemeslného zpracování celé taneční inscenace, kterou se DOT504 opravdu zařadil do kategorie fyzického tanečního divadla. Syrovost a opravdovost představení dovedla režie v jednání aktérů k absolutní dokonalosti. Mezi opravdovými ranami a slzami z krájené cibule se umělá krev nakonec jevila skoro trapně, přestože její použití bylo inscenováno s maximální věrohodností (a jen jistota, že pokud by interpret skutečně krvácel takovým způsobem, těžko by byl dále použitelný, dává naději, že se tedy určitě nejednalo o krev skutečnou). Stejně dokonale byla zpracována i taneční složka celého představení. Pocit chaosu, zmatku, nečekaných pádů a nárazů byl plně pod maximální kontrolou tanečníků. A že se jedná o skutečnou souhru, viděl divák teprve při opravdové koncentraci na pohybovou složku situace. Nelze to nazvat jinak než dokonale vytvořenou iluzí, pravým tanečním uměním, které působí i při vysoké stylizaci naprosto přirozeně. Velmi důležitou složkou celé inscenace je původní hudba Michala Kaščáka. Slovenský punkrock drsně podporuje i komentuje situace vlastním zpěvem interpretů, především toho jednoho (Csangor Kassai), který svou slovenštinou je jakýmsi strůjcem i pánem smutných situací, ve kterých ostatní (Helena Arenbergerová, Michaela Ottová, Lenka Vágnerová, Pavel Mašek, Jaroslav Ondruš a Tomáš Nepšinský) tanečně i výrazově naprosto excelují. 100 wounded tears se zařazuje do skupiny choreografií jakými jsou Proportion (DOT504) a Time of Pain (PKB). Zobrazení bolesti, zobrazení zla. 100 Wounded Tears to prožívá možná ještě víc. Je to drsné představení, kde si tanečníci opravdu ubližují v situacích, které nikdo nechce ve skutečnosti zažít. A nejdrsnější na tom je, že to není fikce, ale zobrazení skutečného světa, který je někde za rohem, kam nemáme odvahu se podívat.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 10 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 10 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 12 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 24 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace