Ráda bych poděkovala bývalým kolegům, studentům a všem, kteří nezůstali lhostejní k některým nedůstojným anonymním výrokům v této diskuzi. Vážím si hodnocení a zastání vycházejících z Vašeho ryzího charakteru a velmi děkuji za Vaše gratulace.
Cítím povinnost reagovat, a to nerada, na některé neetické anonymy citované v předešlých komentářích poškozujících celou taneční obec :
-Opakování kladného hodnocení Českou školní inspekcí na základě hloubkových kontrol je dokladem, že jsem se svou dcerou vedla po dobu necelých dvaceti let Taneční konzervatoř I. V .Psoty v Praze, s.r.o. úspěšně s vypětím všech sil. Činnost školy byla současně rozložena až ve třech prozatímních budovách bez pomoci vedoucích administrativních pracovníků. První dva roky jsem učila jeden a půl úvazku bez finanční odměny, abych alespoň malým dílem posílila začínající školu. Navzdory těžkým podmínkám až do doby, než Magistrát hl.m. Prahy nepřiznal škole státní dotace, vládla na Taneční konzervatoři I.V.Psoty v Praze, s.r.o. neopakovatelná atmosféra, za kterou byli mnozí studenti, pedagogové i zaměstnanci školy vděčni a přede mnou se tím netají do dnešního dne. Zásadní zlom nastal bezúplatným převzetím tanečního oboru stávající školou v oblasti spekulativní vypočítavosti, např. dosud nevypořádaným majetkem patřící firmě Tüchler, našim osobním majetkem, nedůstojným chováním vůči některým pedagogům i jinými dosud nesplněnými zákonnými náležitostmi. Převzetí velmi složitého oboru osmileté taneční konzervatoře se svými zvláštnostmi může být pro laika chaotické, zvlášť, když zřizovatelem uměleckého oboru není umělec, pedagog ani mecenáš, jak se v tomto případě stalo.
- Jak jsem již řekla v Rozhovoru, k zániku Taneční konzervatoře Ivo Váni-Psoty v Praze, s.r.o. došlo banální administrativní chybou (dodáním dvou tabulek na Magistrát hl.m.Prahy dne 31. 10. 2011 místo 15. 10. 2011) a následným nepochopením doporučení nezávislého kladného právního stanoviska Masarykovy univerzity v Brně dvěma magistrátními úředníky .
-Činnost Taneční konzervatoře I.V.Psoty v Praze, s.r.o. se po dobu devatenácti let uskutečňovala v pronajatých firemních prostorách a v Domě dětí a mládeže v Karlíně - bez uzamčení. Přes vrátnici byl volný vstup do budovy a k řediteli školy všem, tedy i rodičům žáků.
-Výuka dvou cizích jazyků probíhala na Taneční konzervatoři I.V.Psoty v Praze, s.r.o. podle nařízeného RVP MŠMT, přičemž v jednom období byla rozšířena o nedotovaný španělský jazyk. Předmět Literatura byl od 5. ročníku rozšířen o jednu hodinu více než dotovalo MŠMT. V souvislosti se státními maturitami nenastala v pedagogickém sboru žádná změna. Výuka bývala obohacována též o předměty Scénografie a Scénický kostým.
-V rámci nedotované mimoškolní činnosti byly studentům poskytnuty zdarma kurzy stepu, pantomimy, společenského chování, Dílny mladé demokracie, seminář o představiteli italské baletní školy Enrica Cecchetti a rozšířené víkendové lekce Koncertní a scénické praxe. StudentI se úspěšně zúčastňovali Mezinárodních baletních soutěží v Evropě, celovečerních baletních představení a hostování v Německu, Estonsku, Praze , či jinde v ČR.
-Rámcový vzdělávací program MŠMT ČR nařizuje zvýšenou péči o zvlášť nadané studenty.
Školné na Taneční konzervatoři I.V. Psoty v Praze, s.r.o. činilo 25 000,- Kč/1 školní rok, chlapcům jen 5 000,-Kč/1 školní rok. Některým studentům bylo na žádost zákonných zástupců ze sociálních důvodů zohledněno školné nebo byli školného zproštěni.
- V zájmu středních škol v ČR zejména škol soukromých, je úspěšné složení maturitních zkoušek všemi studenty, neboť existuje hodnocení škol MŠMT podle počtu úspěšně vykonaných státních maturit.
- V odborných kruzích je má dcera MgA. Jitka A. Tázlarová považována za důsledného, fundovaného pedagoga s náročnými požadavky na sebe a na každého studenta. Ráda vytváří příjemnou atmosféru, k žákům přistupuje individuálně a má schopnosti empatie. Je hodná a citlivá.
-Pro pedagoga na tanečních konzervatořích je velmi nepříjemné , náročné, nevděčné a něco jaksi navíc, upozorňovat studenty na to, aby si hlídali své postavy zejména v době dospívání. Také by to pedagogům mohlo být lhostejné. Dělají to proto, že své žáky milují a myslí to s nimi dobře.
-Je vždy smutné, odsuzuje-li nezkušený žák střední školy své vysokoškolsky vzdělané učitele - pedagogy tanečního oboru, kteří vychovali profesionální umělce, prožili svůj život na jevišti a tleskalo jim tisíce rukou.
-Základní pedagogická zásada zní: pokud žák zlehčuje práci pedagoga, musí se s ním pedagog rozloučit. Pro žáka výběrové školy s excelentní výukou baletu je nutné, aby měl uměleckou duši. Stává se, že přijetí některých studentů na taneční konzervatoř se později ukáže jako hrubý omyl.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace