Lucko, na druhou stranu existují poradenské služby, které poskytuje Nová síť. Vím, není to dostatečné, ale ta možnost existuje. Málo se tedy o ní ví a je třeba to ""vykřičet"" do světa? Ale souhlasím s tím, že kdyby existovaly i další organizace zajišťující něco podobného, nebylo by to od věci. Neodpustím si podotknout, že podobný projekt Tanečních aktualit, jehož záměrem bylo naučit soubory využívat nástroje marketingu, nebyl na MKČR ani na MHMP podpořen. Ptám se tedy proč, když je to třeba?
Co se týče toho, mít do detailu jasno. Zde vidím problém v tom, že jeden z největších grantů se odevzdává většinou do konce června na projekty po celý následující rok. Takže když bych chtěl vytvořit premiéru v listopadu 2019, musím mít jasno do června 2018. Tedy rok a půl předem a to nevidím reálné. Respektive všichni jsme zahlceni prací v aktuální moment a věšteckou kouli nás na konzervatoři používat nenaučili. Navíc by to s sebou neslo změnu velmi těžkopádného byrokratického aparátu. A to si nejsem jistý, jestli je možné. Respektive dynamika těchto věcí je pomalá. Ale možná by bylo řešením, kdyby byly grantové výzvy dvě, jedna na první a další na druhou polovinu roku?
A ohledně změny kritérií. Pro mě je tu ještě jiná otázka: KDO na to má pravomoc? Nepovažuji se v tomto oboru za nováčka, ale skutečně nevím, za kým jít, aby se tato rigidní pravidla změnila. A domnívám se, že ani taneční veřejnost to neví. Takže kdo by to měl iniciovat? Divadelní ústav, Vize tance, Taneční sdružení, periodika, soubory, školy? Nebo snad všichni? A za kým tedy jít?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace