Ostravský balet má k Ibsenově dramatické básni Peer Gynt zvláštní vztah. Připsal si u nás prvenství v jejím tanečním zpracování, když zde v roce 1973 svou verzi představil Alexandr Lemberg. O třináct let později se k předloze vrátil tehdejší šéf ostravského baletu Albert Janíček. K současnému třetímu uvedení Peera Gynta na ostravské scéně byl přizván Belgičan Jeroen Verbruggen.
V Ostravě se snaží řečí symbolů vyprat duši Peera Gynta. V něčem se to daří lépe, v něčem hůře
Ostravský balet má k Ibsenově dramatické básni Peer Gynt zvláštní vztah. Připsal si u nás prvenství v jejím tanečním zpracování, když zde v roce 1973 svou verzi představil Alexandr Lemberg. O třináct let později se k předloze vrátil tehdejší šéf ostravského baletu Albert Janíček. K současnému třetímu uvedení Peera Gynta na ostravské scéně byl přizván Belgičan Jeroen Verbruggen.